عید فطر مبارک

عید فطر مبارک


عید فطر مبارک

عید فطر مبارک _ عیدفطر آسودگی از آتش غفلت و رهیدگی از زنجیر نفس بر میهمانان حضرت حق مبارک باد.

زیبایی های معنوی در این روز

عیدی که زمین و زمان را غرق شادی و سرور کرده است. ساکنان زمین به شکرانه یک ماه عبادت و نیایش، عید گرفته اند و ساکنان آسمان نیز مأمور شده اند که جوایز و پاداش هایی را از سوی عرش الهی برای ساکنان این کره خاکی بیاورند. و به راستی که در این روز بزرگ، زمین، زمان و آسمان در جوش و خروش اند.

روزی که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده است. و به معطر کردن فضای زندگی انسان میپردازد. به راستی که فطرت، چه عطر دل انگیز و روح افزایی دارد. و زندگی در پرتوی فطرت چه زیباست! عید زیبایی های معنوی است. عید بشارت و عید سعادت است. این عید سعید، بر تمامی فطرت های بیدار مبارک باد.

روز شکوفایی سعادت

در مکتب پرفیض ماه رمضان، فطرت انسانی جان گرفته و به صحنه زندگی گام می گذارد و استعدادهای معنوی آدمی را شکوفا می نماید. و آن گاه می توان فرد را سعید و نیک بخت نامید. مؤمنان واقعی که زمینه خوش بختی در نهادشان بوده، در پرتو معارف روح بخش رمضان، استعداد واقعی خود را باز میشناسند و به سوی هدف نهایی گام برمی دارند. و به سعادت حقیقی می رسند. عید سعادتمندان، و روز شکوفایی استعدادهای معنوی و روحانی است.

روزی است که همه مسلمانان جهان در کنار یکدیگر به نماز می ایستند. و به عبادت خداوند متعال می پردازند. و کام خویش را با حلاوت ذکر او شیرین میکنند. عیدفطر، نمادی از وحدت مسلمانان است؛ وحدتی که سبب ذلت و ناامیدی شیطان و نیز خواری استکبار و دشمنان اسلام می شود. و نمی توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.

حقیقت عید

عارف وارسته، مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی رحمه الله درباره حقیقت عید و مفهوم عمیق و والای این روز، چنین می فرماید: «عید زمانی است که خداوند متعال برای جایزه دادن و بهره مند کردن بندگان از نعمت ها، آن روز را در میان روزها انتخاب می کند تا برای گرفتن خلعت ها و عطایا جمع شوند و به همگان اعلام کرده است که به درگاه او روی آورند. و با اعتراف به بندگی و آمرزش خواستن از گناهان و عرضه نیازها و آرزوهایشان، برای او تواضع نمایند. خداوند نه تنها به آنان وعده اجابت و اعطایی بالاتر از آرزوهایشان داده، بلکه بالاتر از آن چه در دل بشری خطور کرده، داده است. دوست دارد در چنین روزی، به او خوش گمان بوده و جانب امیدواری به قبول خداوند و آمرزش و عطای او را بر جانب ترس از رد و عذابش ترجیح بدهند».

عید در کشورهای اسلامی

در کشورهای اسلامی، عید سعید فطر ارزش و اهمیت فراوانی دارد. و مسلمانان خود را برای این روز آماده می کنند. در این روز، پس از انجام اعمال مخصوص، لباس های نو می پوشند. عطر می زنند. و به دیدن یکدیگر می روند. شیرینی و شربت در مجالس و محافل و منازل بین افراد تقسیم می کنند. و به کودکان عیدی می دهند. از آن گذشته، به کمک محرومان و مستمندان می شتابند. و تا حد امکان، از مشکلات و نیازهای آنها می کاهند. و به عیادت بیماران و مریضان می روند. تا آنها را هم در این روز عزیز خوشحال و خرسند نمایند.

.گردآوری واحد روابط عمومی جهاد بتن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید