عمر ماشین آلات حمل بتن

عمر ماشین آلات حمل بتن


عمر ماشین آلات حمل بتن

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمائی تولیدکنندگان بتن با اعلام اینکه عمر ماشین آلات حمل بتن به ۵۰ سال می‌رسد. و حتی نمی توانیم ماشین آلات قدیمی را مهیا کنیم، گفت: بتن آماده نقش بسیار موثری در صنعت ساختمان دارد و پس از ساخت قابل تغییر نیست.

مدیره کانون کارفرمایی تولیدکنندگان بتن

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود شهامت رئیس هیات مدیره کانون کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی در همایش روز ملی بتن با اعلام اینکه بتن آماده نقش بسیار موثری در صنعت ساختمان دارد و پس از ساخت قابل تغییر نیست، گفت: ماشین آلات و تجهیزات نقش موثری در کیفیت بتن آماده دارند که متاسفانه در این بخش عقب هستیم و عمر ماشین آلات حمل بتن به 50 سال می‌رسد.

البته برای ارتقا کیفیت ماشین آلات و تجهیزات آماده همکاری با تولیدکنندگان هستیم، ولی حتی همین ماشین آلات با تکنولوژی قدیمی را هم نمیتوانیم مهیا کنیم و از مسولان مربوطه درخواست داریم تا حداقل برای فعالین در عرصه بتن آماده سهمیه ای در نظر بگیرند. برای ممانعت از سوداگری در این بخش نیز انجمن راهکارهای کارآمدی دارد.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی

کریمی دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمائی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی نیز با بیان اینکه در حال حاضر کیفیت سیمان ی که در کشور تولید می شود متنوع است، افزود: از جمله چالش‌های تولیدکنندگان بتن آماده تهیه سیمان مرغوب است، و از مدیران بورس کالا و وزارت صمت تقاضا داریم تا اولویت خرید سیمان با تولیدکنندگان بتن باشد؛ متاسفانه در زمان‌هایی واسطه ها با عملیاتی که انجام می‌دهند قیمت‌ سیمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی

حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز اظهار داشت: پارامترهای زیادی در استحکام بتن تاثیر دارند که میتوان به زمان آماده شدن تا حمل بتن به محل ساخت و ساز نیز اشاره کرد که خوشبختانه با همکاری های پلیس راهور در حال حاضر در ساعات روز نیز امکان حمل آن وجود دارد، ولی اگر پلیس این وسایل نقلیه را متوقف کند در افت کیفیت بتن نقش زیادی دارد.

وی تصریح کرد: بهبود کیفیت ساخت و ساز کشور مستلزم بهبود ناوگان حمل و نقل بتن کشور هست. در حال حاضر محصولات خوبی در داخل کشور تولید شده ولی کافی نیست و نیاز به همکاری وزارت صمت برای تجهیزات و وسایط نقلیه حمل بتن هستیم.

معاونت عملیات پلیس راهور تهران بزرگ

سرهنگ رازقی معاونت عملیات پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این مراسم خاطر نشان کرد : یکی از مشکلات ما حمل بتن در شهر تهران هست که با توجه به حساسیت هایی که وجود دارد از حدود دو الی سه سال قبل این موضوع در دست بررسی قرار گرفته و با تعاملی که انجام شد شرایط حمل و نقل بتن در تمامی ساعات شبانه روز مهیا شد.

وی ادامه داد : طبق قانون حمل و نقل وسایط سنگین در شهر تهران ممنوع است اما به رغم آن پلیس راهور همکاری لازم را با تولیدکنندگان بتن انجام داده و با استفاده از سامانه ها و مکانیزمی که بوجود آمد برای حمل بتن هیچگونه ممنوعیتی طی شبانه روز ندارد و تولیدکنندگان هر زمانی که وارد سامانه شده و در خواست مجوز دهند به آنها طی روز نیز اجازه حمل داده می شود و از همین رو انضباط لازم را نیز پیدا کرده است .

رازقی ادامه داد : در حال حاضر بتن مانند کالاهای فاسد شدنی محسوب شده و مجوز تردد در تمامی ساعات شبانه روز را از پلیس راهور دریافت میکند و با همکاری با انجمن به انضباط خوبی رسیدیم و آمار سوانح نیز کاهش پیدا کرده است.

در این جلسه فعالان بخش بتن تأکید کردند که بیش از صد همت گردش مالی صنعت بتن است بنابراین صنعت بتن آماده باید به سمت استفاده از سیمان های آمیخته برود و تولیدکنندگان سیمان بهتر است با نگاهی به آینده سریعتر به تولید سیمان های آمیخته روی آورند و این نوع سیمان فرم پذیری و دوام بالاتری داشته و آلایندگی های زیست محیطی کمتر و مصرف سوخت و انرژی کمتری نیز دارد.

اولین نمایشگاه بتن آماده

حلاجیان مجری برگزاری اولین نمایشگاه بتن آماده در این مراسم گفت: امیدواریم با حمایت مجموعه‌های مختلف در زنجیره تامین بتن آماده برای اولین بار در ایران در شهر نمایشگاهی آفتاب در شهریور ماه برگزار کنیم. البته رایزنی هایی با کشورهای مختلف انجام شده تا بتوانیم صاحبان تکنولوژی های جدید در این صنعت را برای حضور در نمایشگاه به ایران دعوت کنیم و از این طریق بتوانیم فرصتی موثر را در اختیار فعالیت این بخش قرار دهیم.

به نقل از خبر کزاری تسنبم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید