احتمال تعطیلی مدارس ایران تا پایان سال

احتمال تعطیلی مدارس ایران تا پایان سال

احتمال تعطیلی مدارس ایران تا پایان سال _  علی نوبخت حقیقی٬ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران اعلام کرد: قرار است دو کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس پیشنهاد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال را بدهند.

نوبخت حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار داشت:‌ قرار است در قالب نامه‌ای، نظر علمی‌شان را به رئیس مجلس درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیل شوند. البته این نظر علمی است و ما تنها در قالب پیشنهاد مطرح می‌کنیم. چون موضوع تنها مربوط به نظرات پزشکی نیست؛ و بار اجتماعی، فرهنگی، سیاسی،‌ اقتصادی و امنیتی دارد. و به استان‌ها هم گفته شده در صورت موارد مثبت از کرونا آن را به ستاد اطلاع داده و برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اجازه بگیرند.

در پی اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران از هفته گذشته، شش کشور همسایه ایران مرزهای خود را به روی این کشور بستند.

علاوه بر این گرجستان نیز پروازهای ایران را معلق کرده است. کویت، عربستان سعودی و اردن نیز تردد به ایران را ممنوع کردند.

.منبع: AA

مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸ تعطیل است

سعید نمکی روز پنج شنبه در حاشیه ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا با تشریح محورهای این جلسه اظهارداشت. در این جلسه طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا تصویب شد. که با همکاری سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد و سازمان هلال احمر و سازمان نظام پزشکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قبلا گفتیم که این طرح، یکی از طرح‌های موفقی است که به پیدا کردن و تشخیص ویروس در اسرع وقت کمک می‌کند. تا آنها را ایزوله کرده و موارد درمانی را تحت نظر داشته باشیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در نشست چند ساعته روز گذشته همکاران ما با کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، این طرح مورد تایید سازمان جهانی بهداشت واقع شده است. این طرح در کوتاه کردن زمان ابتلای کشور به بیماری ناشی از ویروس کرونا و بیرون آمدن از بلای آن کمک می‌کند.

تعطیل مدارس نباید به افزایش سفر بینجامد.

نمکی با بیان این که در جلسه امروز تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز تصویب شد، گفت: خواهش من از مردم این است که این را به معنی راه افتادن در جاده‌ها تلقی نکنند. از برخی هموطنان گلایه داریم که در کمال بی خیالی از خط قرمزها عبور کرده و مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها مساوی با افزایش سفرها نباید شود. امسال استثنایی است و اگر مردم با آن استثنایی برخورد کنند، می‌توانیم این مشکل را در جهان به صورت استثنایی جمع کنیم. تعطیلی مدارس نباید مساوی با سفرهای مکرر باشد.

.منبع: ایرنا

تعطیلی کسب و کارها

در پی شیوع  کرونا، شرکت جهادبتن هم در راستای برنامه های ستاد ملی کرونا، و برای حفظ سلامت کارکنان، اقدام به تعطیلی 2 هفته ای کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید