روز پدر مبارک

روز پدر مبارک – وجود هر پدر و مادری در زندگی هرکسی یک نعمت بسیار بزرگ و بی تکرار است، همان کسانی که از جوانی و عمر خودشان گذشتند تا فرزندان شان ذره ای دچار سختی های زندگی نشوند. برای تقدیر و قدردانی از زحمات پدر و مادر مناسبت هایی همچون روز مادر و روز پدر و یا حتی روز تولد بهترین گزینه می باشد.

پدر یگانه حامی و قهرمان داستان زندگی و پشتوانه ای محکم همانند کوه است که برای تأمین معاش زندگی و آسایش فرزندانش تلاش فراوانی دارد و قدرتمند ترین اراده ها نمی تواند اراده ی پولادین یک پدر را برای سربلندی خانواده اش بشکند. پدر برای پسر اولین قهرمان و برای دختر اولین عشق است و تنها رفیقی است که بدون شک می توان روی حرفهایش حساب کرد.


روز پدر و روز مرد ایران باستان و تقویم آریایی ها

در ایران باستان و در گذشته های دور تنها روز بزرگداشت مادران و بانوان جشن گرفته می شده است که برابر با جشن اسپندگان بوده است اما در فرهنگ ایرانی تاریخ مشخصی برای روز پدر نبوده است و چند تاریخ را برای بزرگداشت و قدردانی از پدر در نظر گرفته اند.

روز پدر در ایران قبل از انقلاب

تاریخ روز پدر قبل از جمهوری اسلامی و در زمان پهلوی مصادف با تاریخ 24 اسفند ماه روز تولد رضا شاه بنیان گذار سلسله ی پهلوی بوده است. تاریخ روز پدر بعد از انقلاب اسلامی با ولادت حضرت علی (ع) مصادف شد و در تقویم جمهوری اسلامی جای گرفت و تا به حال حفظ شده است. روز پدر در کشور های مختلف تاریخ و زمان متفاوتی دارد.


نامگذاری میلاد حضرت علی ( ع ) به عنوان روز پدر و مرد

امام علی(ع) در دامن پیامبر رشد و تربیت یافت و او همیشه در رفتار و کردار مانند پیامبر مهربانی ها عمل می کرد و ادامه دهنده راه او بود. آموزش و پرورش به شیوه پیامبراکرم(ص)، حضرت علی(ع) را لایق همسری حضرت فاطمه(س) کرد. امام علی همسر خوبی برای دردانه ی پیامبر و پدری خوب برای فرزندانش بود.
حضرت علی(ع) بین فرزندان خود تفاوتی قائل نمی شدند و همین امر باعث احساس قلبی نزدیک امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) شد، به گونه ای که حضرت عباس(ع) در واقعه کربلا فرزندان و دارایی اش را فدای برادر ناتنی اش امام حسین نمود.
حضرت علی را می توان به عنوان پدر جامعه شیعه محسوب کرد.

به دلیل قمری بودن تاریخ تولد حضرت علی (ع) روز پدر در تاریخ هجری شمسی ثابت نمی باشد و در حال گردش است.
روز پدر یکی از مهمترین مناسبت هایی است که مثل روز مادر از اهمیت بالایی برخوردار است. روز تولد حضرت علی علیه السلام که روز پدر نیز نامگذاری شده است. همه ساله به پاس جبران زحمات بی دریغ پدران خود این روز را جشن می گیرند و با تقدیم هدایایی از روی قدردانی و مهربانی به دستبوسی آنها می روند.
به دلیل قمری بودن تاریخ تولد حضرت علی (ع) روز پدر در تاریخ هجری شمسی ثابت نمی باشد و در حال گردش است.

ببخش که گاهی آنقدر هستی که نمیبینمت
ببخش تمام نادانی ها و نفهمی هایم را
اعتراض ودرشتی هایم را
وهرآنچه را که آزارت داد
دستانت را می بوسم و پیشانیت را
که چراغ راهم زندگیم بودی و هستی و خواهی بود
خاک پایت هستم تا هست و نیست،هستش
. روابط عمومی شرکت جهاد بتن این روز را به همه پدران سرزمین مان تبریک میگوید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید