روز بتن سال 98

روز بتن سال 98

.روز بتن سال 98 _ هفدهمین همایش روز بتن. با طرح مباحث تخصصی و با نگاهی به چشم‌انداز بتن در صنعت ساخت در افق 1404در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز به کار کرد.
در آیین افتتاحیه هفدهمین همایش روز بتن. صبح امروز و با حضور جمع کثیری از فعالان صنعت بتن کشور، اساتید، و اعضای انجمن علمی بتن ایران برگزار شد. محسن تدین رئیس هیات مدیره انجمن بتن ایران،‌ اظهار امیدواری کرد که مباحث مطرح شده در این همایش بتواند در ارتقا و توسعه سطح دانش بتن تاثیرگذار باشد.

.هفدهمین همایش روز بتن

علی‌اکبر رمضانیانپور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر. نیز در این همایش با تاکید بر بحث دوام بتن و ساختمان‌های بتنی به عنوان یکی از محورهای بسیار با اهمیت در دنیای امروز، گفت: امروزه در دنیا همه به دنبال آن هستند که سازه‌های بتنی بادوام در جهت توسعه پایدار بسازند. ولی متاسفانه این نگرش و این نوع ساخت و سازها در کشور ما حاکم نیست. به نحوی که توجه به آینده در بسیاری از پروژه‌ها نادیده گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تجربه ایران در تولید بتن‌های با دوام افزود: ما همواره در تلاش بوده‌ایم. که از طریق مواد جایگزین سیمان به دنبال تولید بتن بادوام برویم. و بتنی بسازیم که برای آیندگان ماندگار باشد. برای تحقق این هدف باید بحث تولید کیفی مصالح بخصوص مصالح سیمانی نیز مدنظر ویژه قرار گیرد.

رمضانیانپور در ادامه، با اشاره به اینکه اهمیت استفاده از مواد جایگزین سیمان در تولید بتن تا حدی است که بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به دنبال آن رفته‌اند. به تشریح مسیر تحقیق تا تولید سیمان‌های آمیخته دوده سیلیسی به عنوان یکی از مهمترین مواد در افزایش دوام بتن پرداخت.

وی تولید این سیمان در کشور را کاری بسیار ارزشمند در حوزه بتن برشمرد. و افزایش دوام و همچنین بهره‌برداری از این نوع سیمان در تولید بتن‌های توانمند را از مزیت‌های مهم دوده سیلیسی در بتن دانست.

.افتتاحیه هفدهمین همایش روز بتن

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در بخش پایانی افتتاحیه هفدهمین همایش روز بتن، سخنرانی خود با موضوع «ارائه تجربیات بازسازی سازه‌های بتنی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه» را ارائه داد.

وی در این بخش افزود: سال گذشته در زلزله کرمانشاه،‌ بتن و سازه‌های بتنی چندان سرافزار بیرون نیامدند. و خرابی‌های بسیاری به بار آمد. که نشان داد کنترل بتن چه در پروژه‌های بخش دولتی و چه غیردولتی به درستی انجام نشده بود. این وضعیت بار دیگر این نکته را آشکار کرد. که برای ارتقای کیفیت بتن باید جدی‌تر عمل کنیم.

در ادامه برگزاری هفدهمین همایش روز بتن،‌ «تدوین مبحث نهم مقررات ملی ساختمان» و «نمونه‌برداری استاندارد بتن آماده و سنگدانه» از سوی علی‌اصغر طاهری بهبهانی و محرم کریمی دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن اماده ارائه شد.

خاطرنشان می‌شود. هفدهمین همایش روز بتن. بعدازظهر امروز ادامه سخنرانی‌های تخصصی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و همچنین معرفی تیم‌های برتر مسابقات دانشجویی و حقوقی و برگزارکنندگان همایش به کار خود پایان خواهد داد.

.برگرفته از سایت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید