شروع به کار بعد از تعطیلات نورزو

شروع به کار بعد از تعطیلات نورزو


شروع به کار بعد از تعطیلات نورزو

شروع به کار بعد از تعطیلات نورزو_ به گزارش واحد روابط عمومی شروع به کار بعد از تعطیلات نوروز شرکت جهاد بتن، از روز دوشنبه 1401/1/8 اتقاق افتاد. امید است که با تلاش و پشتکار نیروهای پر توان، با شروع به کار بعد از تعطیلات نورزو، خدمات شایانی را برای مشتریان عزیز رقم بزنیم.

 

شروع به کار بعد از تعطیلات نورزو

۷ راه ساده‌تر برگشتن به محل کار بعد از تعطیلات

بالاخره فرصت این پیدا شده که نفسی تازه کنید و به تعطیلات نوروزی بروید. دو هفته کار نکردن، وقت کافی برای استراحت، امتحان کردن غذاهای خوشمزه، معاشرت با دوستانی که مدت‌هاست وقت برای دیدارشان پیدا نکرده ‌بودید، یا حتی ماندن در خانه و تخت خواب نرم و راحت خودتان، شبیه آرزویی است که هرگز دلمان نمی‌خواهد تمام شود. اما برگشتن به محیط کار بعد از تعطیلات غیرقابل اجتناب است.

برگشتن به فضای کار، با تمام سختی‌هایش اجتناب‌ناپذیر است. حتما بارها برای شما هم پیش آمده است که از خود بپرسید چطور می‌توانیم برگشتن به محیط کار بعد از تعطیلات و از آن مهم‌تر شروع کاری که مدت‌هاست از آن دور بودیم را ساده‌تر کنیم؟

۱. به محض رسیدن از سفر سر کار نروید

همه ما به کمی زمان احتیاج داریم تا بتوانیم ذهن‌مان را آماده کنیم و به محیط کار برگردیم. اگر تا آخرین روز تعطیلات در سفر بودید، یک یا دو روز مرخصی بگیرید و فردای روزی که از سفر برگشتید به محل کار خود نروید. حتی اگر باید خانه را مرتب کنید و لوازم سفر خود را سرو سامان دهید. چند ساعت به خود فرصت دهید و استراحت کنید. مطمئن باشید کارهای خانه منتظر شما می‌مانند.

ذهن خود را متمرکز کنید و اجازه دهید که در این فرصت با محیط و شرایط جدید تطابق پیدا کند. اگر این کار را انجام ندهید، دچار استرس می‌شوید و روز اول را با خستگی و تشویش شروع می‌کنید.

۲. راه برگشت را برای خود ساده کنید

یک روز قبل از رفتن به محل کار یا صبح همان روز، برای روز اول خود برنامه‌ریزی کنید. یک فهرست انجام کارهای روزانه تهیه کنید و هر کاری که باید انجام دهید را با اولویت در آن بنویسید. اگر می‌خواهید این کار را صبح همان روزی که به محل کار برمی‌گردید انجام دهید، مطمئن شوید که فضا و وقت کافی برای تنها شدن با افکارتان دارید تا بتوانید ذهن خود را جمع‌وجور کنید.

با کارهایی که قبل از رفتن به تعطیلات تمام نکرده‌اید شروع کنید. ممکن است احساس کنید که حوصله‌ای برای تمام کردن این کارها ندارید و دل‌تان بخواهد به سراغ پروژه‌های جدید بروید؛ اما این کار را نکنید چون باعث می‌شود تا قبل از ساعت ناهار مغزتان حسابی داغ کند!

روی کارهایی که می‌دانید چطور انجام می‌شوند و زمان زیادی نیاز ندارند تمرکز کنید. شروع کردن با کارهای کوچک باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

۳. یک یادگاری از تعطیلات خود بیاورید

سوغاتی‌هایی که از سفر با خود می‌آورید، یادگاری‌هایی هستند که به یاد شما می‌اندازند که هیچ ایرادی ندارد گاهی به تعطیلات بروید و از زندگی لذت ببرید. برخی از روان‌شناسان معتقدند که یادآوری تعطیلات می‌تواند باعث ایجاد حس رضایت در افراد شود که خستگی را کم می‌کند.

هر کدام از یادگاری‌‌هایی که دوست دارید را به محل کارتان ببرید و وقتی که خیلی احساس خستگی کردید به سراغش بروید.

۴. با همکاران خود معاشرت کنید حتی اگر برایتان سخت است!

اولین صبح روز کاری بعد از تعطیلات معمولا همکاران به سراغ همدیگر می‌روند و در مورد تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی همدیگر سوال می‌پرسند. می‌توانید کمی جزییات در مورد جاهایی که رفته‌اید، غذاهایی که خورده‌اید، فیلم‌هایی که دیده‌اید، کتاب‌هایی که خوانده‌اید، بازی‌هایی که تمام کرده‌اید، یا حتی اگر هیچ کاری نکرده‌اید، در مورد لذتی که استراحت در خانه برای شما داشته تعریف کنید. اصلا از این نترسید که دیگران فکر کنند از خود تعریف می‌کنید.

اگر نگرانید که دیگران در مورد شما چه فکر می‌کنند، بهتر است از آن‌ها در مورد تعطیلات و سفر اخیرشان سوال کنید. از این که مردم تا چه اندازه از حرف زدن درمورد سفرشان خوشحال می‌شوند، شگفت‌زده خواهید شد. مکالماتی مثل این کمک می‌کند که رابطه شما با همکارانی که روزهاست ندیده‌اید، گرم‌تر و روند انجام کارها بهتر شود.

۵. با یک دیدگاه جدید شروع کنید

شاید روزهای آخر سال خسته بوده‌اید، یا آنقدر به مسافرت و تعطیلات فکر می‌کرده‌اید که نمی‌توانستید خوب تمرکز کنید و کارها آن طور که باید پیش نرفته باشند. اما حالا بعد از مدتی دور بودن از پروژه‌ها می‌توانید طور دیگری به آن‌ها نگاه کنید و نظر جدیدی داشته باشید. برخی مواقع فقط به کمی زمان و فاصله احتیاج دارید تا بتوانید در کار خود تحول ایجاد و گره‌های کار را باز کنید.

۷. در طول ساعات کاری استراحت کنید

شروع یک روز کاری در سال جدید آن هم بدون وقت استراحت، واقعا طاقت‌فرساست. همکاران و رئیس شما هم به تعطیلات رفته‌اند پس قاعدتا از شما انتظار ندارند که همه روزهایی که نبودید را در یک روز جبران کنید.

هر سه ساعتی که کار می‌کنید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کنید. به نظر کار سختی می‌آید اما برای این که سال جدید را به بهترین شکل شروع کنید، به این تکنیک‌ها احتیاج دارید.

به خودتان سخت نگیرید و یادتان باشد که شما لیاقت یک تعطیلات برای دوباره به دست آوردن انرژی از دست رفته و البته یک فرصت برای تطابق مجدد با محیط کار را دارید.

منبع: DigiKalaMag

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید