دوره های اموزش hse

  دوره های آموزش HSE

دوره های آموزش HSE _ آموزش اطفاء حریق یکی از دHSE است که، به کارگران کمک می کند بیاموزند چطور در محیط کار و زندگی ایمن و سالم بمانند.

امروزه موضوع ایمنی و بهداشت یا همان HSE به یکی از دغدغه های اصلی صنایع مختلف تبدیل شده است و شرکت های مختلف با توجه به نیاز به تهیه فضای کاری ایمن و مدیریت آلاینده های زیست محیطی اقدام به استخدام فردی با توانایی های مرتبط به HSE می نمایند. در این زمینه استانداردهای بین المللی مهمی نیز منتشر گردیده است. سیستم مدیریت محیط زیست و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای پرسنل می باشد.
که در بین سازمانهای مختلف به عنوان استاندارد مرجع شناخته می گردد.

سرفصل آموزشاطفاء حریق با انواع HSE

1-هدف آموزش بالابردن آمادگی کارکنان برای مقابله با خطرات احتمالی

2-منبع آموزش آتش نشانی ایستگاه 111

3-مجریان آموزش آقای عادلی / آقای خاقانی

4-تحصیلات مجریان کارشناسی HSE

5-روش ارائه آموزش تئوری / عملی

6-روش ارائه محتوا کارگاه آموزشی

7-شیوه اجرای آموزش حضوری

8-محل اجرای کارگاه محوطه کارخانه جهاد بتن

9-وسایل کمک آموزشی انواع کپسول های آتش نشانی

10-نوع آموزش معمولی

11تعداد شرکت کنندگان75 نفر- 4 نفر مدیر – 4 نفر معاون – 67 نفر پرسنل

12-هزینه اجرای دوره رایگان

13- زمان برگزاری پنج شنبه مورخه 09/04/1401ساعت15.07

14-خاتمه دوره آموزش09/04/1401 ساعت 20.25

15-ناظر آموزش مدیر منابع انسانی آقای براتعلی

16-بازخورد عالی

دوره مقدماتی

در دوره اطفاء حریق مقدماتی، کاراموز با مفاهمی پایه ای حریق، کار با خاموش کننده ها، مدیریت حریق و موارد مهم آشنا میشوند.

پس از گذراندن دوره به وسیله کاراموز، انتظار می رود وی بتواند با آشنایی کامل به حریق و روش استفاده از خاموش کننده ها در صورت وقوع حریق، با آن مقابله نموده و آن را خاموش نماید.

شرح آموزش

با هماهنگی انجام شده  با سازمان آتش نشانی، در روز پنج شنبه مورخه 09/04/1401 دو نفر از کارشناسان ایستگاه 111، آقایان محمدرضا عادل و یوسف خاقانی در محل کارخانه جهاد بتن حاضر شدند. ساعت 15:07 آموزش تئوری در محوطه ترانسپورت شروع و در ادامه آموزش عملی استفاده از کپسول های آتش نشانی، نحوه مهار و اطفاء آتش و آشنایی با انواع خاموش کننده ها انجام شد. تعدادی از همکاران نیز بطور عملی اطفاء حریق را تمرین کردند.

شیوه آموزش

تسلط کارشناسان در آموزش، نحوه آموزش، ارائه مطالب با کلمات و جملاتی ساده، فن بیان قوی و دقت و سرعت در انتقال مطلب با حرکات دست و حرکت در جهات مختلف و تکرار مطالب و توانایی جلب مخاطب و مدیریت کارگاه و اجرای آموزش در زمان کوتاه خیلی مورد استقبال همکاران قرار گرفت و بازخورد فوق العاده ای داشت.

در این کارگاه آموزشی پرسنل جهاد بتن با انواع کپسول های آتش نشانی از نزدیک آشنا شدند. همچنین چگونگی کار و نحوه استفاده از کپسول ها را  فرا گرفتند. بعنوان مثال اگر ماشین یا اتاق کنترل دستگاه بچینگ آتش گرفت از چه نوع کپسولی باید استفاده کنند.

در کارگاه آموزشی تعداد متنابهی کپسول (هم پودری هم co2)در سایزهای مختلف توسط مجریان آموزش مورد استفاده قرار گرفت و همکاران از نزدیک عملکرد کپسولها را دیدند و یاد گرفتند.

در پایان

بعد از خاتمه آموزش برای ارزیابی و دریافت بازخورد کارگاه آموزشی، با تعدادی از همکاران صحبت شد و دوستان نظرشان را گفتند. جالب بود که درخواست استمرار کارگاه های آموزشی را داشتند.

تسلط مجریان آموزش تاثیر زیادی در استقبال و بازخورد عالی دوره آموزشی داشت.

واحد منابع انسانی شرکت جهاد بتن در تلاش است دوره های آموزشی با کیفیت و کاربردی را با استفاده از کارشناسان مجرب و آشنا با محیط های کارگری، و مناسب روحیات کارگران برگزار کند.

 

به امید ایجاد محیطی امن، برای خانواده

.شرکت جهاد بتن

.مدیریت منابع انسانی _ مجید براتعلی

.با تشکر از ایستگاه آتش نشانی 111 منطقه بیست تهران بزرگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید