تولد حضرت فاطمه (س)


روز مادر مبارک

روز مادر مبارک -روز مادر و روز زن در ایران، در بیستم جمادى الثانى سال دوم بعثت، از صلب پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم و از رحم پاک و مطهر خدیجه، دخترى پا به عرصه وجود نهاد، دخترى که همتاى على (ع)، سرمنشأ و ریشه سلسله امامت و ولایت، و الگوى تمامى مؤمنین و موحدین است، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است.

تنها زنی که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده؛ و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب ” اُم ابیها ” داده است. یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بود.

روز مادر درفرهنگ ایران

در فرهنگ پر بار ایران اسلامی این روزبه عنوان روز مادر نام گرفته است. تا زنان و مادران این مرز و بوم از او درس ایمان، فداکاری و مهربانی بیاموزند.

تاریخ دقیق روز مادر در تقویم سال ۹۹

در ایران روز مادر که مصادف با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد یعنی تاریخ دقیق روز مادر در تقویم 99 مصادف است با چهارشنبه ۱۵ بهمن

روز مادر در ایران، ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (س ) در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد. و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

شرکت جهاد بتن تولد حضرت فاطمه زهرا که مصادف با روز مادر است را به تمامی مادران و زنان این مرز و بوم تبریک و تهنیت عرض مینماید.

 

واحد روابط عمومی

منبع دلگرم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید